четвер, 22 лютого 2018 р.

Календарно-тематичне планування


   КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ
                  КУРСУ ЕКОНОМІКА, 11 КЛАС (рівень стандарту, академічний)  
                                            (35 годин, 1 година на тиждень)

 

№ з/п

Дата
Зміст уроку

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Д/з
Розділ 1. Основи економічного життя суспільства
Тема 1. Взаємозв’язки економічних процесів та явищ  3 год.
        1.           

Обмеженість ресурсів та безмежність потреб як основна проблема економіки. Роль економічної науки у житті окремої людини і суспільства. Суб’єкти  та об’єкти економічних відносин.
Учень
знає, що вивчає економічна наука та які переваги має людина, озброєна економічними знаннями,
розрізняє суб’єкти та об’єкти економічних відносин, виробництво, споживання, розподіл та обмін,
розкриває економічний зміст понять «земля», «праця», «капітал», «здатність до підприємництва», «інформація»
наводить приклади окремих ресурсів (факторів) виробництва,
уміє визначити економічну ефективність та користуватися інформацією про ресурсний потенціал країни

        2.           

Виробничі ресурси. Виробництво та продукт (результат) економічної діяльності. Виробничі технології. Особливості сучасних технологій. Економічна ефективність. Доходи економічних суб’єктів. Розподіл, обмін та споживання.. Економічний кругообіг.

Тема 2. Раціональна економічна поведінка споживача та виробника 3 год.
        3.           

Споживач як головний суб'єкт сучасної економіки. Споживчі блага та їх структура.
Учень
знає, чому споживач є основним суб’єктом економіки та роль, яку виконує виробник
розуміє причини безмежності потреб та обмежень щодо їх задоволення
розрізняє споживчі блага
визначає бюджет споживача
наводить приклади раціональної та споживача і нераціональної поведінки виробника
уміє класифікувати потреби, розрахувати загальну та граничну корисність блага, будувати криву виробничих можливостей
визначає різні варіанти виробництва за кривою виробничих можливостей
наводить приклади відтворюваних та не відтворюваних ресурсів

        4.           

Практична робота № 1. Структура споживання родин із різним рів­нем доходів.

        5.           

Виробник як суб'єкт економіки та мета його діяльності. Альтерна­тивна вартість Закон спадної продуктивності факторів виробництва

        6.           

Узагальнення та контроль знань за темами «Взаємозв’язки економічних процесів та явищ . Раціональна економічна поведінка споживача та виробника.»

Розділ 2. Ринкова економіка
Тема 3. Попит, пропонування, ринкова ціна та гроші у функціонуванні економіки  4 год.
        7.           

Ринкове розв'язання питань «Що виробляти?», «Як виробляти?», «Для кого виробляти?»
Учень
розуміє принцип дії «прихованої руки ринку»,
визначає переваги та обмеження ринкової економіки
наводить приклади досконалої та недосконалої конкуренції, виконання грошима різних функцій
пояснює мотиви спрямування ринкової економіки на потреби споживачів, зменшення витрат та зростання якості продукції
розрізняє ринкове та неринкове ціноутворення, цінові та нецінові чинники попиту і пропозиції
визначає рівноважну ціну графічно та через вирішення системи рівнянь, обмінний курс валюти за вихідними даними
наводить приклади впливу різних чинників на попит та пропонування на ринку конкретного товару
пояснює характер зв’язку обсягу попиту та ціни, обсягу пропонування і ціни та характер впливу на курс національної валюти різних чинників
уміє побудувати криву попиту та пропозиції за вихідними даними

        8.           

Ринковий попит. Ринкова пропо­зиція. Нецінові чинники попиту та пропозиції. Ціна ринкової рівноваги: зміст, графічне відображення

        9.           

Практична робота № 2. Визна­чення ціни ринкової рівноваги з урахуванням функцій попиту та пропозиції за ціною.

      10.         

Сутність грошей. Види грошей. Грошова маса та її показники

      11.         

Контрольна робота№1.

Тема 4. Ринки виробничих ресурсів та доходи у ринковій економіці 3 год.
      12.         

Особливості ринку праці. Особливості ринку землі
Учень
знає спільні риси та особливості формування попиту і пропозиції на різних ринках ресурсів
розрізняє об’єкти купівлі – продажу та суб’єктів ринків праці, землі, капіталів та інформації
наводить приклади різних форм та систем оплати праці, різних видів відсотку (за кредитами та депозитами)
характеризує причини відмінностей у заробітній платі, ренті (ціні землі), відсоткових ставках,
пояснює роль уряду в організації ринку праці та ринку землі, переваги користувача Інтернет - ресурсів
уміє рівень зарплати, ціну землі та рівень відсоткової ставки за вихідними даними

      13.         

Особливості ринку капіталів. Особливості ринку інформації

Тема 5. Підприємницька діяльність  3 год.
      14.         

Функції підприємця та складові підприємницької діяльності.
Учень
розуміє зміст підприємницької діяльності та її значення для ринкової економіки
наводить приклади підприємств у виробничій, комерційній, посередницькій та фінансовій сферах та приклади різних видів витрат підприємця
розрізняє підприємницьку та іншу продуктивну діяльність
характеризує особливі риси, які властиві підприємцю
пояснює роль банків, страхових компаній, інших організацій у діяльності підприємства, значення бізнес плану для управляння підприємством
уміє розрахувати валовий доход, загальні витрати, прибуток та рентабельність виробництва

      15.         

Практична робота № 3.Визна­чення особистого хисту до під­приємництва.

      16.         

Валовий дохід, витрати та при­бутки підприємця

      17.         

Практична робота № 4. Оціню­вання структури витрат і ціни конкретного продукту за методом «витрати плюс».

      18.         

Зв'язки підприємця з банками, страховими компаніями, іншими фінансово-кредитними устано­вами

      19.         

Узагальнення та контроль знань учнв за темами: . Ринки виробничих ресурсів та доходи у ринковій економіці. Підприємницька діяльність 

Розділ 3. Національнаекономіка як ціле
Тема 6. Загальнірезультати національного виробництва 3 год.
      20.         

Виробничий потенціал національ­ної економіки. Сектори національної економіки.
Учень
розуміє, що таке національна економіка як ціле
розрізняє рівновагу на окремих ринках та у економіці в цілому
визначає структурні елементи сукупних доходів та сукупних витрат
наводить приклади економічних суб’єктів, що формують окремі сектори національної економіки
характеризує основні елементи виробничого потенціалу національної економіки
пояснює відмінності ВВП реального та номінального
уміє розрахувати ВВП та ВНД , порівняти ВВП на одного працівника різних країн

      21.         

Валовий внутрішній продукт (ВВП) –показник результатів національного виробництва.

      22.         

Практична робота № 5 .Аналіз змін ВВП України для оцінювання загального стану економіки.

Тема 7.Економічніколивання, безробіття та інфляція3 год.
      23.         

Причини економічних коливань. Економічні піднесення та спади. Індикатори (показники) економічних коливань. Циклічні коливання та види циклів.
Учень
розуміє, що економічні коливання, безробіття та інфляція характеризують стан економіки як цілого
розрізняє різні цикли, види безробіття та види інфляції
характеризує причини виникнення різних видів безробіття та інфляції
пояснює наслідки безробіття та інфляції для економіки
уміє визначити рівень безробіття та рівень інфляції, тлумачити фактичні показники інфляції та безробіття

      24.         

Безробіття і зайнятість трудових ресурсів.

      25.         

Загальний рівень цін та інфляція. Наслідки нерегульованої інфляції для національної економіки.


Тема 8. Державне регулювання економіки 3 год.
      26.         

Невдачі (обмеження) ринку як причина державного регулювання економіки. Інструменти фінансового регулю­вання.
Учень
розуміє об’єктивні причини державного регулювання економіки
розрізняє цілі та інструменти державного регулювання економіки
визначає роль податків, трансфертів та державних інвестицій, причини незбалансованого бюджету
наводить приклади суспільних благ, створюваних державою
пояснює невдачі (обмеження) ринку, причини дефіциту державного бюджету та необхідність регулювання курсу національної валюти
уміє визначати структуру надходжень та видатків бюджету та оцінювати рівень дефіциту бюджету



Практична робота № 6. Аналіз структури державного бюджету України з метою ознайомлення з основними статтями надходжень та видатків.

      27.         

Інструменти грошового регулю­вання. Інструменти регулювання в соціальній сфері.

      28.         

Контрольна робота    2

Розділ 4. Світова економіка
Тема 9. Міжнародна торгівля, валютні відносини, рух капіталів між країнами 3 год.
      29.         

Сучасне світове господарство: головні ознаки . Необхідність міжнародної торгівлі та її сучасні форми.
Учень
знає, в яких формах існують міжнародні економічні відносини
розуміє переваги, які отримує національна економіка, інтегруючись у світове господарство, та які функції виконують певні міжнародні фінансові та торгові організації
розрізняє групи країн, що формують світове господарство, торговий та платіжний баланс країни
наводить приклади країн, що належать до певних груп у системі світового господарства
характеризує місце України у світовому господарстві,
уміє визначити сальдо торгового балансу країни

      30.         

Практична робота № 7. Аналіз торгового балансу України з ме­тою визначення основних статей експорту та імпорту й головних торговельних партнерів.

      31.         

Механізми встановлення валют­них курсів.
Валютні курси й умови зовніш­ньої торгівлі

Тема 10. Переваги та загрози глобалізації 2 год.
32

Зміст глобалізації та її головні причини
Учень
розуміє об’єктивну причинність глобалізації
визначає місце різних країн у глобалізацій них процесах
наводить приклади загроз глобалізації
пояснює переваги глобалізації
уміє ілюструвати наслідки глобалізації статистичними даними

33

Місце «великих» та «малих» еко­номік у процесах глобалізації. Головні загрози глобалізації
34

Узагальнення та систематизація знань учнів з теми
35

Повторення вивченого



Немає коментарів:

Дописати коментар