КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ
«ФІНАНСОВА КУЛЬТУРА», 7 КЛАС
17 годин ( 0,5
годин на тиждень)
№з/п
|
Назва теми,
зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до
рівня загальноосвітньої
підготовки учнів
|
||
1.
|
|
Тема 1. Фінансова культура як основа забезпечення добробуту.
Фінансова культура та її значення для розвитку
суспільства.
Сутність фінансових відносин.
Добробут,
багатство, бідність, «замкнене коло бідності».
|
Учень/учениця:
визначає поняття «фінансова культура», «добробут», «гроші»,
«кредит»;
називає основні форми фінансових відносин;
розповідаєпро «замкнене коло бідності»;
розумієвід чого залежить добробут країн світу і кожної людини
|
|
2.
|
|
Тема 2. Виникнення і розвиток товарно-грошових відносин.
Товарні відносини у стародавньому світі.
«Кар’єра» срібла та золота.
Поява паперових грошей. «Зручні гроші»
Гроші в період війн та революцій.
Чи вічні гроші?
|
Учень/учениця:
усвідомлює значення товарно-грошових відносин для економічного
розвитку країн;
розповідаєпро бартер, замінники грошей, гроші;
наводить приклади з історії розвитку товарно-грошових відносин
|
|
3.
|
|
Тема 3. Виникнення та розвиток біржової торгівлі.
Що таке біржа. Біржовий товар.Створення товарних бірж у XVI-XVIII ст.
Амстердамська біржа – праобраз сучасної біржі.
|
Учень/учениця:
розповідає про біржовий товар;
розрізняєвиди бірж;
розумієроль бірж утоварно-грошових відносинах;
наводить
приклади з історії розвитку біржової торгівлі
|
|
4.
|
|
Тема 4. Зародження банківської системи.
Лихварство. Перші безготівкові операції.
Перший
банк в Генуї. Амстердамський банк – найбільший банк Європи початку XVIІ ст.
Початок формування банківської системи
окремих країн у XVIII-XIXст.
|
Учень/учениця:
розповідає про виникнення банківської системи;
розрізняєокремібанківські операції;
порівнюєлихварство з діяльністю сучасних фінансових установ;
розуміє роль банківської діяльності для розвитку
товарно-грошових відносин;
наводить приклади найбільш відомих банківських установ світу
|
|
5.
|
|
Тема 5. Еволюція податкової системи
країн світу.
Життя без податків.
Історія виникнення податків.
Закони і податки Афін.
Деякі податки в Середньовічній Європі.
Абсурдні податки.
|
Учень/учениця:
розповідаєпро податки;
наводить приклади з історіїподатків;
розрізняєокремі види податків;
усвідомлює призначення податкових платежів
|
|
6.
|
|
Тема 6. Страхування: зародження та
розвиток
Зародження страхування в Месопотамії. Страхування
в епохи античності та Середньовіччя.
Морське страхування в епоху Великих географічних
відкриттів.
Лондонська страхова корпорація
(XIX
ст.).
|
Учень/учениця:
розповідаєпропризначення страхування;
наводить приклади з історії страхування;
порівнює форми страхування у різні часи;
усвідомлює місце страхування в системі фінансових відносин
|
|
7.
|
|
|
Учень/учениця:
наводить приклади з історії формування фінансових відносин;
розуміє взаємозв’язок між різними видами фінансової діяльності;
розповідає про виникнення фінансовихустанов
|
|
8.
|
|
Тема 7. Формування
грошово-фінансової системи Київської Русі.
Безмонетна епоха. Гривня: історія виникнення. Правила
надання кредиту у «Руській правді». Позики як можливість потрапити у рабство.
Данина.
|
Учень/учениця:
розповідає про без монетну епоху
таісторію виникнення гривні;
характеризуєкредитні відносини в часи Київської Русі;
порівнюєумови позик в Київській Русі та сучасній Україні;
наводитьприкладиподатків того часу
|
|
9.
|
|
Тема 8. Становлення грошового обігу і
фінансів під впливом країн-загарбників.
Лихварський кредит. «Побожні банки».
|
Учень/учениця:
розповідає про окремі події з історії розвитку кредитно-фінансових
відносинв Україні у XV-XIX ст.;
наводитьприкладиподатківтого часу;
розуміє передумови виникнення страхування в Україні
|
|
10.
|
|
Грошова
реформа короля Августа. «Мідний бунт в Москві».
|
||
11.
|
|
Податки
«показанщина», «покабанщина», «поколющина».
|
||
12.
|
|
Перші національні страхові товариства «Дністер» та «Карпатія».
|
||
13.
|
|
Тема 9. Формування та розвиток фінансових відносин в незалежній Україні.
Купоно-карбованці багаторазового використання.
|
Учень/учениця:
знаєпро грошові одиниці незалежної України;
характеризуєгрошову реформу 1996 року;
наводить приклади сучасних податків
розумієнеобхідність слати податків;
розповідає про перспективні форми страхування
|
|
14.
|
|
Грошова реформа 1996 року.
Цікаві факти з історії
|
||
15.
|
|
банківської системи сучасної України. Найбільші
українські банки.
Перспективні форми страхування.
|
||
16
|
|
Проект. «Фінансова культура українського народу»
|
Учень/учениця:
розповідає про фінансову культуру українського народ у в різні
історичні епохи;
називає характерні риси менталітету українців;
аналізує вплив менталітету на прийняття фінансових рішень
|
|
17
|
|
Повторення за рік
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар