середу, 4 вересня 2019 р.

Календарно-тематичне планування


КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ
«ФІНАНСОВА КУЛЬТУРА», 7 КЛАС
17  годин ( 0,5 годин на тиждень)


№з/п
Назва теми,
зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до
рівня загальноосвітньої
підготовки учнів
1.

Тема 1. Фінансова культура як основа забезпечення добробуту.
Фінансова культура та її значення для розвитку суспільства.
Сутність фінансових відносин.
Добробут,  багатство, бідність, «замкнене коло бідності».

Учень/учениця:
визначає поняття «фінансова культура», «добробут», «гроші», «кредит»;
називає основні форми фінансових відносин;
розповідаєпро «замкнене коло бідності»;
розумієвід чого залежить добробут країн світу і кожної людини
2.

Тема 2. Виникнення і розвиток товарно-грошових відносин.
Товарні відносини у стародавньому світі.
«Кар’єра» срібла та золота.
Поява паперових грошей. «Зручні гроші»
Гроші в період війн та революцій.
Чи вічні гроші?

Учень/учениця:
усвідомлює значення товарно-грошових відносин для економічного розвитку країн;
розповідаєпро бартер, замінники грошей, гроші;
наводить приклади з історії розвитку товарно-грошових відносин
3.

Тема 3. Виникнення та розвиток біржової торгівлі.
Що таке біржа. Біржовий товар.Створення товарних бірж у XVI-XVIII ст. Амстердамська біржа – праобраз сучасної біржі.
Учень/учениця:
розповідає про біржовий товар;
розрізняєвиди бірж;
розумієроль бірж утоварно-грошових відносинах;
наводить приклади з історії розвитку біржової торгівлі
4.

Тема 4. Зародження  банківської системи.
Лихварство. Перші безготівкові операції.
Перший банк в Генуї. Амстердамський банк – найбільший банк Європи початку XVIІ ст.
Початок формування банківської системи окремих країн у XVIII-XIXст.
Учень/учениця:
розповідає про виникнення банківської системи;
розрізняєокремібанківські операції;
порівнюєлихварство з діяльністю сучасних фінансових установ;
розуміє роль банківської діяльності для розвитку товарно-грошових відносин;
наводить приклади найбільш відомих банківських установ світу
5.

Тема 5. Еволюція податкової системи країн світу.
Життя без податків.
Історія виникнення податків.
Закони і податки Афін.
Деякі податки в Середньовічній Європі.
Абсурдні податки.
Учень/учениця:
розповідаєпро податки;
наводить приклади з історіїподатків;
розрізняєокремі види податків;
усвідомлює призначення податкових платежів
6.

Тема 6. Страхування: зародження та розвиток
Зародження страхування в Месопотамії. Страхування в епохи античності та Середньовіччя.
Морське страхування в епоху Великих географічних відкриттів.
Лондонська страхова корпорація
 (XIX ст.).
Учень/учениця:
розповідаєпропризначення страхування;
наводить приклади з історії страхування;
порівнює форми страхування у різні часи;
усвідомлює місце страхування в системі фінансових відносин
7.




Учень/учениця:
наводить приклади з історії формування фінансових відносин;
розуміє взаємозв’язок між різними видами фінансової діяльності;
розповідає про виникнення фінансовихустанов
8.

Тема 7. Формування грошово-фінансової системи Київської Русі.
Безмонетна епоха. Гривня: історія виникнення. Правила надання кредиту у «Руській правді». Позики як можливість потрапити у рабство. Данина.


Учень/учениця:
розповідає про без монетну епоху таісторію виникнення гривні;
характеризуєкредитні відносини в часи Київської Русі;
порівнюєумови позик в Київській Русі та сучасній Україні;
наводитьприкладиподатків того часу
9.

Тема 8. Становлення грошового обігу і фінансів під впливом країн-загарбників.
Лихварський кредит. «Побожні банки».
Учень/учениця:
розповідає про окремі події з історії розвитку кредитно-фінансових відносинв Україні у XV-XIX ст.;
наводитьприкладиподатківтого часу;
розуміє передумови виникнення страхування в Україні



10.

Грошова реформа короля Августа. «Мідний бунт в Москві».
11.

Податки «показанщина», «покабанщина», «поколющина».
12.

Перші національні страхові товариства «Дністер» та «Карпатія».
13.

Тема 9. Формування та розвиток фінансових відносин в незалежній Україні.
Купоно-карбованці багаторазового використання.
Учень/учениця:
знаєпро грошові одиниці незалежної України;
характеризуєгрошову реформу 1996 року;
наводить приклади сучасних податків
розумієнеобхідність слати податків;
розповідає про перспективні форми страхування
14.

Грошова реформа 1996 року.
Цікаві факти з історії
15.

банківської системи сучасної України. Найбільші українські банки.
Перспективні форми страхування.
16

Проект. «Фінансова культура українського народу»


Учень/учениця:
розповідає про фінансову культуру українського народ у в різні історичні епохи;
називає характерні риси менталітету українців;
аналізує вплив менталітету на прийняття фінансових рішень

17

Повторення за рік


Немає коментарів:

Дописати коментар